Pro začátek velký dík organizátorům akce! Jelikož byl WordCamp 2016 moje první větší akce, na kterou jsem měl možnost se podívat, musím uznat, že všechny navštívené přednášky stály opravdu za to! Jakožto stále začátečník v oblasti budování zpětných odkazů a celkově webové analytice, jsem spíše zamířil na část přednášek pro uživatele. Ovšem díky mým začínajícím projektům jsem si nenechal ani ujít přednášku na téma Woocommerce Rest API. Jaké jsou hlavní body, které jsem si odnesl?

Vláďa Smitka – Zabezpečení WordPressu

Docela mě mrzí, že jsem dorazil na tuto přednášku až v půlce. Bohužel ČD se zase ukázali jakožto špatná volba dopravy…..

Co hrozí

útoky pomocí komentářů/pingbacky/fake email tvářící se jako email z administrace

útoky pomocí XSS, skenování kliků myši atd.

/?author=1 poté brute force zjišťování kombinací znaků na prolomení hesla

přes neaktualizované či špatně napsané pluginy

Jak se chránit

wp-login.php pouze pro ČR

ne admin účet pro prosté publikování

blokace php v upload

blokace pingbacků a komentářů

izolace jednotlivých webů

držet pouze potřebné pluginy a šablony (ostatní smazat)

Automatické aktualizace pluginů a šablon

Plugin Wordfence

Filip Podstavec – WordPress weby – skvělý luk, šíp i terč linkbuildera

Na tuhle přednášku jsem šel s očekávání, že se dozvím nějaké tipy jak na lepší linkbuilding. Filip Podstavec samozřejmě nezklamal a z přednášky si odnáším hlavně toto.

Hlavně kvalitní interní prolinkování

Program Gephi pro vizualizaci interního prolinkování

Odkazovat na autoritativní zdroje

„Content Sexiness“ – Sociální, Emocionální, Věcný

Google bere zmínku webu za odkaz i bez tagu <a>

Mention – pro monitorování konkurence

EGO BAITING!

Dobré „restaurovat“ staré články => Google má rád AKTUÁLNOST

Jan Tichý – Webová analytika pro WordPress weby

tagmanager.google.com – místo přímo analytics na webu

pro využití většího množství měřících kódů

GA ABC model – Acquisition, Behaviour, Converse

když demografie = > upozornění na cookie

vyšší exit rate na rozcestníku = pozor!

GA Custom dimensions, Custom metrics

DuracellTomis google tag manager – plugin – přímo podpora pro konverze ve Woo

Reporty časový období, autor a kombinace

Reporty např. 404 stránek, zase časový období atd.=> možnost custom alert

přechody uživatele mezi weby, kategoriemi atd.

report rychlosti načtení webu

Filip Ekl – Uživatelské testování stránek z pohledu použitelnosti

Musím říci, že tohle byla opravdu skvělá přednáška. Perfektní ukázka jak člověk myslí při procházení webu.

Ne Pop-up spíše hlavička – člověk vždycky nejrychleji najde jak vypnout pop up okénko než aby prošel obsah

Persony, persony a zase persony

NE: Libí se Vám to? Rozumíš tomu? atd. ANO: Co byste zlepšil? Co ti tady chybí? – vždy pospat vlastními slovy

nedělat testování typu – rozmezí 1 až 5 (viz. hvězdičky nejmenovaného srovnávače)

Ostatní

Dále jsem navštívil přednášky Vládi Musílka a Jaroslava Polakoviče o REST API. Ovšem jako příležitostný programátor a naprosto nepolíbený RESTem, bych tuto část nechal na domácí úkol jako samostudium. Jardovo přednáška byla skvěle udělaná i pro laiky, které nemají moc zkušenosti s API. Za to ode mě velká pochvala!

Hláška konference:

Přednášející: Co má společného Pamela Anderson a WordPress?

Z publika: Velký počet uživatelů?

Už se těším až se setkám s některými přednášejícími na další akci! Konkrétně na Eshop Summitu v Českých Budějovicích 1-2 dubna 2016.

Postřehy dalších účastníků: